Pasiekimų vertinimas

Pasiekimų vertinimas

Ikimokyklinio amžiaus vaikų pasiekimų vertinimas atliekamas 2 kartus per metus – mokslo metų pradžioje ir pabaigoje, vadovaujantis. ,,Ikimokyklinio amžiaus pasiekimų apraše, kuris pateikiamas Gairių priede. Pasiekimų aprašą sudaro 18 vaiko ugdymo(si) pasiekimų sričių:

  • kasdienio gyvenimo įgūdžiai;
  • fizinis aktyvumas;
  • emocijų suvokimas ir raiška;
  • savivoka ir savigarba,
  • savireguliacija ir savikontrolė;
  • santykiai su suaugusiaisiais ir bendraamžiais;
  • aplinkos pažinimas;
  • matematinis mąstymas;
  • skaitmeninis sumanumas;
  • kalbų supratimas;
  • kalbinė raiška;
  • estetinis suvokimas;
  • meninė raiška
  • kūrybiškumas;
  • tyrinėjimas;
  • problemų sprendimas;
  • gebėjimas žaisti;
  • mokėjimas mokytis.

Kiekvieno vaiko pasiekimai fiksuojami tam tikrais būdais ir panaudojami tolimesnio ugdymo proceso tobulinimui. Vertinimu pirmiausia siekiame įžvelgti tai, ką vaikas jau geba padaryti.

Kaip pažinti vaiko gebėjimus:

  • stebint vaiko elgesį žaidimų, įvairios veiklos, kasdienių situacijų metu;
  • diskutuojant, organizuojant pokalbius su vaiku, tėvais ar kitais ugdytojais;
  • analizuojant įvairią vertinimo informaciją (pavyzdžiui, užrašus, komentarus, dienoraščio įrašus, vertinimo aprašus ir aplankus, nuotraukas, vaizdajuostes ir kt.)

Vienas priimtiniausių ir tinkamiausių būdų, padedančių parengti autentišką ir prasmingą vaiko pasiekimų įvertinimą – tai vaiko pasiekimų vertinimo aplankas. Pasiekimų aplanke gali būti kaupiami vaikų kūrybos darbai su vertinamaisiais komentarais, išsakytos mintys, vaizdo, garso medžiaga, kurioje užfiksuota tam tikra vaikų veikla, parengtas vaiko pasiekimų aprašas. Pasiekimų aplanke sukaupta informacija gali būti panaudojama individualių pokalbių su tėvais metu, iliustruojant vaikų pasiekimų augimą.

          Priešmokyklinio ugdymo mokytojai rudenį ir pavasarį vertina priešmokyklinio ugdymo grupių vaikų pasiekimus pagal pasiekimų sritis vadovaudamiesi  Priešmokyklinio ugdymo bendrąja programa.

Vaiko, turinčio specialiųjų ugdymosi poreikių, pasiekimus vertina priešmokyklinio ugdymo mokytojas kartu su specialistu(ais) (logopedu, psichologu ir kt.), individualiai dirbusiu(ais) su vaiku. Vaikų pažanga programos įgyvendinimo laikotarpiu yra vertinama nuolat, laisvai pasirenkant vertinimo būdus ir metodus.

Vaikų pasiekimų lygių požymiai fiksuojami pagal pasiekimų sritis. Įvertinimas atliekamas ugdomųjų metų pradžioje ir pabaigoje. Įgyvendinus programą, priešmokyklinio ugdymo mokytojas atlieka galutinį vaikų pasiekimų įvertinimą ir parengia laisvos formos išvadą – rekomendacijas pradinių klasių mokytojui.

Priešmokyklinio ugdymo grupių vaikų pasiekimai aptariami Mokytojų tarybos posėdžiuose, individualiuose pokalbiuose su tėvais, grupių tėvų susirinkimuose.

Informacija apie vaiko individualius pasiekimus neviešinama. Individualių pokalbių metu tėvai nuolat informuojami apie vaiko daromą pažangą.                                                

Specialiųjų ugdymo/si poreikių vaikų vertinimas                            

Mokslo metų pradžioje logopedas fiksuoja vaiko kalbos išsivystymo lygį ir numato korekcinio darbo būdus, o metų gale – fiksuoja padarytą pažangą. Pildomos kalbos tyrimo kortelės, ruošiami korekcinio darbo planai, esant reikalui individualios programos. Mokslo metų gale pildoma logopedo darbo ataskaitos forma, vaiko pasiekimai aptariami Vaiko gerovės komisijos posėdžiuose.